Week 25 van dit jaar was, zoals de titel al aangeeft, een gezellige week vol met voetbal en helaas ook met afscheid. Het was namelijk de laatste week van onze stagiaires en we hadden namens de klantenservice en Anita ook een afscheid geregeld voor Miranda. Natuurlijk heb ik ook WK gekeken en het weer was deze week ook ontzettend lekker! Klinkt allemaal fantastisch, maar ik had ook wel mindere momenten deze week. Je leest het hieronder!
Maandag 15 juni
Het was maandag en dus had ik natuurlijk binnendienst. Ik had half gebeld voor de junipakketten en half voor een nieuwe belactie over Cheetos chips. We zitten namelijk met een overschot van ongeveer 20.000 zakken chips. Ik moet zeggen dat het heel onnatuurlijk voelt om dit te verkopen. Het voelt erg armoedig want wij zijn natuurlijk Schoolfruit.nl en niet Schoolchips.nl. Ik heb vandaag voor het eerst mijn fruit in mijn fietstassen mee naar huis genomen en dat ging prima! Natuurlijk heb ik toen ik thuis was Ilse & co weer van fruit voorzien en daarna heb ik nog een kaartje op de post gedaan. Vervolgens was het tijd om te koken en tijd voor avondeten. Vlak daarna belde mam dus we hebben nog iets van een halfuur zitten kletsen ofzo. Daarna ging het stoofvlees voor morgenavond voorbereiden, de was strijken en aan dit blog werken.
Dinsdag 16 juni
Vandaag had ik weer binnendienst en nu had ik eigenlijk alleen nog maar voor de Cheetos-actie gebeld. Het voelt nog steeds niet echt natuurlijk om vanuit SchoolFRUIT te bellen voor chips. Het is wat de baas vraagt dus u vraagt, wij draaien. Helaas had ik geen offertes vandaag. Eenmaal thuis heb ik eerst Vlekje van avondeten voorzien. Daarna ging ik natuurlijk koken, om mezelf ook weer van avondeten te voorzien. Na het eten gingen Ilse en ik natuurlijk sporten en toen ik later in de avond weer helemaal fris en fruitig was, heb ik nog de 2e helft van Frankrijk - Senegal gekeken. Het was een leuke helft en Frankrijk won met 3-1.
Woensdag 17 juni
Het was een echte chilldag vandaag dus ik heb een beetje uitgeslapen en na het ontbijt heb ik wat rondgehangen op de bank. Daarna ging ik mezelf aankleden, een stukje uit mijn boek lezen en de lokale krant las ik in de tuin. Het begint namelijk inmiddels mooi weer te worden! De lunch bestond uit een broodje met gebakken speklapjes en dat was eigenlijk veel lekkerder dan ik had verwacht. Na de lunch ging ik de badkamer en de wc schoonmaken en stofzuigen. Vervolgens was het tijd voor een kopje koffie en een fruitje in de tuin. Ik had nog een potje FIFA gespeeld en een podcast geluisterd en iets voor 16:30 uur fietste ik naar Schoolfruit.nl. We hadden vandaag namelijk het afscheid van Miranda, maar ik moest nog wat in het boekje schrijven en ik zou iemand achterop de fiets meenemen. Dat laatste hoefde uiteindelijk toch niet, want Rafael bracht Maaike O. en Jill met de auto. Sandra kwam rechtstreeks vanuit huis en Maaike was zelf ook al op de fiets, dus niemand hoefde iemand mee te nemen. We hadden vanavond geborreld en gegeten bij restaurant De Kade. Het was (vanwege het WK) vanavond Mexicaanse avond, dus was er een hele band met Mexicaanse muziek, Mexicaanse kleding en Mexicaanse instrumenten! Het 1e deel van de avond zaten we nog buiten, maar het 2e deel van de avond gingen we naar binnen. De borrelhapjes bestonden gewoon uit bittergarnituur, maar de Mexicaanse avond was een soort build-your-own-taco-achtig-iets. Er was gezelligheid, lekker eten en er waren mensen aan het dansen, dus het was een onvergetelijke avond voor Miranda! Eenmaal thuis heb ik lekker gechilled en nog de 1e helft van Engeland - Kroatië gekeken. Spectaculair want de ruststand was 2-2! Het werd uiteindelijk 4-2, maar dat heb ik niet meer gezien.
Donderdag 18 juni
Dit was de laatste dag dat bijna alle stagiaires en bijna al het personeel aanwezig waren. Daarom werden er bij de lunch broodjes bezorgd door een cateraar en hadden Anita en Rafael buiten een paar statafels neergezet, waar we dus met z'n allen stonden. Het was heel gezellig en alle stagiaires kregen nog een cadeau namens het hele bedrijf en namens hun eigen afdeling! Maaike O. kreeg een boekje waar veel mensen wat in hadden geschreven, Matthijs kreeg een bierpakket en Rafael heeft volgens mij nog iets van Anita gekregen. Het was opzich wel een goede dag, maar wel jammer dat Jens gistermiddag berichtjes via Teams had gestuurd over of ik bij de commerciële binnendienst niet zo'n afwachtende houding wilde aannemen in deze fase van het schooljaar. Niet echt leuk om dat soort berichten 's ochtends om 08:30 uur via Teams te moeten lezen, ook omdat ik het niet had verwacht... Als hij dat vindt, dan had hij beter even tot vandaag kunnen wachten en mij even apart kunnen nemen, want dan kan ik ook zien en horen hoe hij het zegt. Bovendien kan ik dan meteen terug reageren en op al zijn vragen een verklaring geven. Via een berichtenapp, en dan ook nog op de dag waarvan hij weet dat ik vrij ben, is niet handig en kan hard overkomen. Dat is dus ook gebeurd. Het is toch wel weer een dingetje dat ik denk: begin april werd ik veel te hard aangepakt door Miranda en dan nu dit weer. Het zijn wel dingen dat ik toch begin te twijfelen van: "vind ik het hier wel nog net zo leuk als dat ik het vond?"
Toen ik weer thuis was ging ik koken en avondeten. Na het avondeten heb ik boodschappen gedaan en vervolgens het stoofvlees voor morgen voorbereid. Terwijl dat op stond nam ik een lekkere douche en heb ik de was gevouwen. Daarna heb ik nog even lekker een uurtje gechilled.
Vrijdag 19 juni
Vandaag was de officiële laatste dag van alle stagiaire: Matthijs, Rafael, Kasper en Maaike O. Ik heb vandaag nog wel van Matthijs geleerd hoe je het Schoolfruit Van De Week doet en hoe je de orderbevestigingen invoert en verstuurd. Daarna ging hij rond 11:00/11:30 uur naar huis en er was een heel uitzwaaicomité met Rowy, Ineke, Kevin, Jill, Rafael, Kasper, Maaike O. en ik. Dat was wel leuk en ook wel gezellig :) Voor de lunch hadden we een paar klapstoelen gepakt en naar buiten verhuisd, waar we lekker met z'n allen gingen zitten. Wel in de schaduw natuurlijk, want het was op dat punt van de dag 33 graden. Ineke had nog ijs meegenomen, dus Rafael ging nog uitdelen aan de liefhebber. Dat was bijna iedereen. Halverwege de middag gingen Kasper, Rafael en Maaike O. ook weg en het uitzwaaicomité stond weer paraat. We gaan hun aanwezigheid zeker weten missen! Rowy, Ineke, Jill en ik gingen ook eerder naar huis, vanwege het warme weer. De laatste kantoordeuren werden rond 15:30 uur op slot gedaan. Tot zover was alles normaal.
Nu komt het: toen ik thuiskwam ging de garagedeur niet meer van slot, omdat het slot van metaal is en uitgezet was door de hitte. Ik had de sleutel van de de andere deuren niet bij me en Kitty was ook niet thuis, dus ging ik het bij Maarten en Evalien proberen. Zij hadden helaas geen sleutel van de ons, maar ze hielpen wel op allerlei andere manieren. Maarten had het slot en de sleutel nog ingespoten met WD40, maar dat hielp ook niet. Toen ging hij het nog met kracht proberen, maar dat ding gaf echt niet mee. Het lukte Evalien ook niet, die schijnbaar magic hands blijkt te hebben volgens Maarten haha. Pap en mam waren inmiddels ook op de hoogte gebracht en pap zei dat ik de slotenmaker moest bellen, maar die konden op z'n vroegst pas maandag komen. Er was ook nergens een andere deur open of nog een raam ofzo, want ik had vanmorgen alles goed afgesloten. Pap was op afstand aan het meedenken en ijsberen en omdat de slotenmaker niet kon komen, besloten we dat ik beter even Marlies kon bellen nu om te kijken of Thijs en Nico nog iets konden betekenen. Vervolgens bleek ik Marlies ook nog eens wakker te bellen, want die lag ziek op bed vanwege een insectenbeet en ze was bevangen door de hitte. Gelukkig was ze wel in staat om de telefoon aan Thijs te geven en die zei: "kom maar hierheen, dan gaan we even een plannetje bedenken". Evalien had me ook al bij hun thuis uitgenodigd, dus dat was erg aardig, maar ik ben toch maar naar de Waterpeluw gegaan. Pap probeerde intussen Kitty te bereiken om te vragen hoe laat ze thuis zou zijn en ook Thijs ging Kitty op een gegeven moment nog bellen, appen en sms'en. Volgens pap was er een mogelijkheid dat de andere sleutel bij opi zou zijn en Evean zou daar om 18:00 uur aankomen, dus Thijs en ik zaten om 17:55 uur helemaal klaar in de auto bij opi voor de deur. Plotseling appte Kitty terug dat ze net thuis was, dus wij met piepende banden natuurlijk naar de Ribeslaan. Wat er toen gebeurde was net een film: ik ging bij Kitty aanbellen en Thijs bij Maarten en Evalien. Kitty pakte de sleutel en liep met mij mee naar ons huis en gaf de sleutel aan Thijs. Vervolgens liepen Thijs en Maarten met een ladder achterom, via de tuindeur van Maarten en Evalien, door hun achtertuin, dwars door de heg, naar onze achtertuin. Deze sleutel is namelijk onder andere de sleutel van de tuindeur en op dat moment waren we er 100% van overtuigd dat de voordeur aan de binnenkant op het nachtslot zat (op de klippen dus). Ze hadden de ladder voor de zekerheid meegenomen voor het geval dat er toch wel ergens een raam openstond. Helaas ging de tuindeur niet open, omdat er aan de binnenkant nog een sleutel in zat....de sleutel die ik niet had meegenomen!!! In de tussentijd stonden Kitty en ik nog te priegelen en te hannesen met mijn sleutel van de garage, because you never know, terwijl Evalien de tuinslang aan het gereedmaken was. Het was net een scene uit een lachfilm. Na een paar minuten kwamen Thijs en Maarten weer terug met het slechte nieuws en dus gingen we met dat sleuteltje, die Kitty dus had meegenomen, de voordeur proberen. Na flink wat priegelen, hannesen en een flinke ruk aan het handvat, vloog de deur open! Iedereen was helemaal blij :) Daarna zette Evalien de kraan aan waar de tuinslang aan aangesloten zat en begon Thijs met het natspuiten van het slot van de garagedeur. Gelukkig ging de garagedeur vrij snel daarna ook weer open! Iedereen dansen natuurlijk. Nee grapje, maar de overburen hebben vast gedacht: "what are they doing over there?". Ik gaf de sleutel terug aan Kitty en pakte de sleutel, die aan de binnenkant nog in het slot van de tuindeur zat. We gingen zowel het slot van de garagedeur als het slot van de voordeur nog een paar keer proberen en alles deed het prima! Alles was dus weer koek en ei. Ik zorgde er wel nog even voor dat Vlekje wat eten in z'n mik kon stoppen, want het was inmiddels 18:00 uur, en toen gingen Thijs en ik snel weer terug naar de Waterpeluw. Ik was namelijk uitgenodigd om mee te eten en Carla was bijna klaar met koken. Het avondeten bleek dus broodjes shoarma te zijn en toen was ik natuurlijk helemáál happy! We kregen nog een ijsje toe in de tuin en rond een uur of 20:00 uur was ik weer thuis en wat denk je? Dit keer zaten álle sloten muurvast en was er dus geeneen sleutel die werkte! Ik ging natuurlijk weer eerst aanbellen bij Kitty, want je weet maar nooit of het aan de sleutel ligt of niet, maar ook haar sleutel gaf deze keer niet thuis. Ik natuurlijk Marlies weer bellen, die inmiddels wat was opgeknapt, en Thijs weer op het fietsje hier naartoe. Uiteindelijk was het loos alarm want het bleek dus dat ik in alle paniek de garagesleutel de verkeerde kant op stond te draaien en ik dat ik niet hard genoeg aan de hendel van de voordeur trok. Gelukkig vond Thijs en grappiger dan ik en nu ik dit zo zit te typen, ga ik helemaal stuk. Toen ik weer helemaal binnen was heb ik pap en mam nog even gebeld, want hun laatste update was die van 18:00 uur, en toen hebben we het hele gebeuren nog even uitgebreid zitten analyseren. Nadat ik had opgehangen moest ik echt wel even bijkomen, want ik had toch een flink aantal uur in de stress gezeten met 30 graden+. Je begrijpt dus wel dat eerst even een litertje water in de tank ging. Mijn tank. Natuurlijk had ik alle buren even hartelijk bedankt voor de hulp, want de halve straat was in rep en roer. Uiteraard had ik Nico en Carla ook bedankt voor de opvang en Thijs natuurlijk, want die had nog het meeste geholpen. Pap kreeg op afstand ook een bedankje. Toen ik weer helemaal was bijgetrokken ging ik even heerlijk douchen en daarna helemaal niets.
Zaterdag 20 juni
Door het warme weer en de enorme onweersbui van vannacht, had ik heel slecht geslapen. Daarom besloot ik rond 11:00 uur nog even bij te tanken en opeens was het 15:00 uur toen ik wakker werd. Holymoly. Ik had het blijkbaar nodig. Ik ging eruit en ik ging even douchen (haren wassen enzo) en toen was het rond 15:30 uur tijd voor de lunch. Gelukkig had ik al wel ontbeten. Donderdagavond had ik natuurlijk stoofvlees gemaakt, en dat moest nu wel zo'n beetje op, en ik had nog krieltjes in de koelkast liggen die tot en met gisteren houdbaar waren. Die moesten ook op, dus ik had gebakken krieltjes en stoofvlees als lunch om 15:30 uur. Ja. Wat een dag, wat een leven. Ik ging nog een beetje lezen en chillen in de zon in de tuin. Om 17:45 uur vertrok ik weer naar huize Muurlink en dit keer om een veel leukere reden, want we gingen barbecuen en voetbal kijken! Om 19:00 uur begon Nederland - Zweden en het werd 5-1! De buren keken ook het WK in de tuin en hun tv liep iets van 10 seconden voor, dus wij hoorden hun altijd eerder juichen dan dat wij de goal zagen. Wij iedere keer nadat zij juichten: "nou daar komt 'ieeeeee *tromgeroffel* JAAAAAAAAA!!!!". Iedereen lachen natuurlijk en de buren ook haha! Op sommige momenten werden we wel bloedzenuwachtig van de buren, want op een gegeven moment was er een vrije trap voor Zweden op een fijne plek op een belangrijk moment in de wedstrijd (2-0 voor in een wat moeilijkere fase vlak voor rust, dan wil je niet dat het 2-1 wordt). Die was bij hun al genomen maar die moest bij ons nog genomen worden, dus je hoorde de buren zoiets zeggen als: "zooooo sjongejonge zeg poeh hey" en wij wisten niet of dat ging over een wereldgoal, een bal die net naast ging of een redding van Verbruggen. Het was antwoord C: een redding van Verbruggen. Klik hier voor de samenvatting. Uiteindelijk ging ik even na negenen naar huis, waar ik nog de film Hidden Figures heb gekeken.
Zondag 21 juni
Vandaag was een heerlijk rustig dagje. Een echte zondag. Ik begon met een ontbijtje in de tuin, wat bestond uit 2 afbakbroodjes en een eitje. Daarna ging ik me aankleden en ging ik weer stoofvlees maken (ik heb echt voor 1 miljard jaar aan stoofvlees in de vriezer liggen), zodat ik als lunch een warm broodje stoofvlees kon eten! Voor de rest was het de hele middag eigenlijk te warm om iets te doen. We zitten namelijk in een hittegolf die afgelopen donderdag begonnen is en die ongeveer 2 weken gaat duren. Ik had voor dit weekend wel als doel gesteld om mijn auto weer een keer te wassen, dus ik wachtte even tot het buiten weer een beetje aangenaam was. Uiteindelijk besloot ik rond een uur of 17:00 uur om een sopje klaar te maken en vervolgens ging ik aan de slag: de auto schoonspuiten met de tuinslang, insmeren met een sopje (autoshampoo) en een sponsje, afspoelen met de tuinslang en nadrogen met een droge doek. Daarna ging ik koken en na het avondeten heb ik, het is ongelofelijk maar waar, wéér stoofvlees gemaakt! Houdt het dan nooit op? Oh en ik heb pap gebeld vanwege Vaderdag. Ok doei.
Reactie plaatsen
Reacties